Alla inlägg under september 2011

Av tankarinatten - 14 september 2011 22:48

ibland undrar jag hur ni tänker?

varför ni gör som ni gör

när ni gör det medvetet och gör det för att en annan ska få dåligt samvete


jag önskar jag kunde berätta

att jag kunde säga något

men det går inte

och klumpen i magen bara växer och växer



Av tankarinatten - 11 september 2011 22:48

har varit med en fin vän på stan idag,

tagit en promenad, lite mer än en mil blev det idag.

promenader är mitt andingsrum, glad att det ännu funkar.


nu ska jag försöka sova, för imorgonbittti väntar gymmet och sedan skola!



Av tankarinatten - 11 september 2011 11:33

finkväll med fina tjejerna igår. prat, skratt och mys!


idag känns allt helt okej, trots allt.

håller på att ladda mp3n, lägger in lite nya låtar osv

sen ska jag ut och gå, det är den enda planen som finns för dagen

och det känns väldigt skönt!

önskar solen kunde kika fram lite, det hade inte suttit fel.

även om jag är glad bara det inte blåser och regnar!


har pluggat sen jag vaknade, miljöer för lek, lärande och samspel.

väldigt intressant, så ska försöka att plöja mig igenom hela boken idag om det inte dyker upp något annat förstås!


- jag vill att du går nu, för jag klarar mig bra utan dig. för du bara förstör och bryter ner hela mig

Av tankarinatten - 10 september 2011 19:10

jag har städat och jag har skrivit klart min text om genus och jämställdhet

men jag har inte hunnit ta min lånpromenad, därav är det delade känslor just nu.

jag har lagat mat trots att jag varken var hungrig eller sugen på något men majskolvar och omelett blev det.


ikväll kommer fina tjejerna hit, det kommer bli bra.

för dom är bra!



Av tankarinatten - 10 september 2011 14:25

ligger ännu kvar i sängen,

orkar inte göra något.

tänker att jag borde och har gjort hela tiden sen jag vaknade vid åtta,

men inte kommit någonstans.

kommer nog inte göra det heller.


ska städa huset och ta en promenad.

skriva klart min text, som jag ändå kom en bit på igår.

sedan blev det kortspel med resten av folket i huset.


ångesten tog inte hela utan enbart halva mig igårkväll/natt, det kändes nästan som en frihet. så skönt när man lyckas kämpa emot, även om man inte vinner helt så tar det i alla fall bort en del och det gör det lättare att orka!

Av tankarinatten - 9 september 2011 19:02

tema-dag i skolan.

genus och jämställthet.

föreläsningar, disskussioner och så har vi spelat forum-teater.

hur kul och intressant som helst har det varit.

så det känns bra.

__________________________________________________________________

har även käkat två lagade mål mat idag,

jag vet att det är rätt men det känns så otroligt fel

rösten försöker dra ner mig till botten, men än så länge lyckas jag stå emot den enorma smärtan. men kvällen är ännu ung, men jag hoppas jag rider ut den stormen ikväll så jag kan få sova.

för det är något jag inte gjort på flera dagar..


nu ska jag försöka titta förbi prestationskraven och försöka mig skriva klart min text som ska lämnas in på söndag.

sen ska jag ta en lång promenad!


hold on!

Av tankarinatten - 7 september 2011 12:49

när man håller ett beslut i sin hand
kan det ibland kännas som att man håller hela världen
i alla fall, nästan jämt sin egen framtid
det är ett svårt val och en svår situation man står med.
för hur man än väljer så finns det alltid fördelar och nackdelar.
vilka fördelar överväger då vissa nackdelar och så vidare?
hur ska man någonsin veta det innan man har tagit beslutet?
det går ju inte.
så man måste bestämma,
men tänk om man ångrar sig när man redan börjat vandra?
vandra på den där stigen som man bestämde sig för att ta.
det krävs ett mod, ett enormt mod för att övervinna rädslan
till att fatta det där viktiga beslutet.
men jag vet inte än vad som känns rätt och fel, bra eller dåligt
så ännu så flyger jag omkring i ett vakuum och vandrar fram och tillbaka i korsningen,
för vilken stig leder mig egentligen rätt,
den åt höger eller den åt vänster?

Av tankarinatten - 6 september 2011 23:35

den där ständiga ångesten

den ständiga smärtan


har gått i säng

dåligt samvete

känner sig så himla värdelös, för det är ju det han skriker till en hela tiden


tårarna rinner


jag ber, låt mig bara få sova

för är så himla trött

och för att jag ska orka mitt morgonpass på gymmet!

Ovido - Quiz & Flashcards